Продовжують прокладати лісові артерії

Створено: Четвер, 01 серпня 2019
Останнім часом у роботі лісових господарств району все більше уваги приділяється прокладанню лісових доріг. Це своєрідні артерії, завдяки яким покращується доступ до віддалених лісових масивів. А це, своєю чергою, суттєво сприяє боротьбі зі стихійними явищами, зокрема, лісовими пожежами, та й, загалом, праця лісівників стає значно ефективнішою.
 
  За останні 12 років ДП "Сколівське лісове господарство" було збудовано та відновлено 153 км лісових доріг на загальну суму 16 млн грн. З них 23,6 км — за бюджетні кошти та 130км — власними засобами.
  На 2019 р. підприємством заплановано прокладання 4,7 км доріг із твердим покриттям та 4,0 км — дорожнього полотна на суму 2,3 млн грн. За І півріччя вже пройдено 4,2 км.
Якщо говорити конкретніше, то в урочищі Під Ріг Козівського лісництва прокладено 1,3 км лісової дороги з твердим покриттям; в урочищі Кіндрат Зелем’янського лісництва — 0,7 км; в урочищі Побук Труханівського лісництва — 1,2 км, а в урочищі Глухів Верхньосиньовидненського лісництва — 1,0 км.
  15 липня ми побували в урочищі Кіндрат Зелем’янського лісництва. Як розповів головний лісничий ДП "Сколівське ЛГ" Василь Дмитрів, роботи з прокладання дорожнього полотна на цих теренах проходять у смерековому лісовому масиві, якому вже більше ста років.         Відтак тут, здебільшого, знаходяться деградовані всихаючі насадження, які слід було
рубати ще 20-30 років тому. Однак, через відсутність дорожнього сполучення, належним веденням лісового господарства займатися не було змоги. Дорога в цьому масиві
будується у складних умовах через крутосхили (25-30 градусів). Окрім того, через те, що це північна сторона гори, земля тут менше прогрівається сонцем і повільніше висихає.
  Загалом — це продовження тієї дороги, яку почали прокладати ще 3 роки тому. Роботи проводяться з метою забрати ушкоджений ліс, замінити смеречники на змішані, більш стійкі, лісові насадження. У майбутньому дорога (як і всі інші лісові артерії) дозволить впровадити вибірковий (більш прогресивний) спосіб рубок, практикований нашими західними сусідами. Після закінчення прокладання основної дороги буде спроектовано так звані "вуса" — невеликі відгалуження меншої ширини для безпосереднього заходу трелювальної техніки на конкретні ділянки.
  Роботи ведуться екскаваторами, які нарізають дорожнє полотно та водовідвідні канали, а також утрамбовують грунт. Їхня робота в гірських умовах досить ускладнена, позаяк доводиться стикатися й зі скальними породами та великогабаритними пнями, що призводить до швидшого зношування.
  Опісля дорога не експлуатуватиметься ще протягом одного року, що дозволить їй осісти й проявити можливі недоліки, які, відповідно, будуть усунені по закінченні цього терміну.
Суттєвим полегшенням роботи з прокладання лісових доріг міг би стати власний кар’єр із виробництва щебеню, позаяк купувати такий матеріал виходить досить дорого. Однак, облаштування кар’єру відповідною технікою вимагає дуже значних фінансових затрат.
  Отож — це справа на перспективу.
  Цього ж дня ми проїхали лісовою дорогою в урочищі Козаківка того ж, Зелем’янського, лісництва. Лісова артерія була прокладена тут ще минулого року та просувається в сторону Івано-Франківщини. Головна мета будівництва — проведення суцільних рубок стиглої та перестиглої (всихаючої) деревини. Вирубку проводить бригада штатних працівників із Труханова (3 осіб), яка у цій сфері має неабиякий багаторічний стаж і династичний досвід. Середня кількість заготовлюваної деревини — на рівні 300 кубометрів у місяць. Окрім того, ця ж бригада бере участь і в рубках, пов’язаних із прокладанням лісових доріг, рубках догляду, прочистки. До слова, у лісгоспі 3 лісництва використовують для аналогічних робіт штатних працівників, а 9 інших — приватні структури.
  Отож, минула половина року. Підведено проміжні підсумки та скориговано плани. А робота продовжує кипіти.
Ігор ЛЕПЕЦЬКИЙ.
 
2012-2016р. Всі права на матеріали  цього сайту належать ДП "СКОЛІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО"

Дизайн: АйТі-Сколе

Design by Joomla 1.6 templates