Лісові дороги - артерії життя лісового господарства

Створено: Четвер, 14 листопада 2019
 Прокладання лісових артерій: вимога часу попри фінансові труднощі Для виконання комплексу природоохоронних робіт, передбачених Карпатською конвенцією, покращення догляду за лісонасадженнями, залучення у господарський обіг ураженої шкідниками та хворобами деревини, створення умов оперативного доступу засобів пожежогасіння, сталого та природоощадного лісокористування, продовжується, хоч і в менших обсягах,
 
будівництво та відновлення лісових доріг.
 Зокрема, у Козівському лісництві ДП «Сколівське лісове господарство» відбулося відкриття та введення в експлуатацію відтинка лісової дороги з грунтово-гравійним покриттям. Його протяжність — 1300 м і прокладений він в урочищі Підріг. Вартість робіт склала 445 тис. грн.
  А прокладала дорогу підрядна організація "Опілля". Її заснував наш земляк, виходець з Орова Михайло Голиш. Ця фірма вже більше 10 років будує лісові дороги на теренах, які входять до Львівського обласного управління лісового та мисливського господарства. Тут працюють фахові механізатори.
 Окрім того, "Опілля" — надійний партнер, який сумлінно і в стислі терміни виконує свою роботу. Так, відтинок дороги у Козівському лісництві, про який ішлося вище, прокладено усього за півтора місяця. Варто зазначити, що загальна довжина цієї дороги склала 2,1 км і починала вона будуватися ще у 2017 р. Однак, тоді будівництво не було завершеним через більшу пріоритетність аналогічних робіт у інших лісництвах. Також слід відмітити,
що розрахунок за роботу фірма погодилася частково взяти лісопродукцією. А це, знову ж, вигідно лісгоспу в нинішній фінансово скрутній ситуації.
 Окрім гірських територій, є потреба прокладання доріг і на рівнинній частині ДП "Сколівське ЛГ". Тому в наступному році лісові дороги заплановано будувати саме там. Як не парадоксально, прокладання доріг на рівнині коштує дорожче. Справа в тому, що сюди потрібно закуповувати та доставляти будівельні матеріали для дорожнього покриття (у горах вони знаходяться, як мовиться, під ногами). З іншої сторони, позитивом є той факт, що сам процес прокладання лісових доріг на рівнинних теренах відбувається швидше і з меншими труднощами.
 Загалом у 2019 році ДП "Сколівське лісове господарство" витратило 2,8 млн грн власних коштів на будівництво земляного полотна та облаштування дорожнього покриття. Якщо трохи зануритися в цифри, то вони розкажуть про наступне. На цей рік було заплановано будівництво земляного полотна загальною протяжністю 4,7 км, а фактично збудовано 5,7 км. Також, при плані в 4 км, облаштування дорожнього полотна було проведено загальною
довжиною 4,5 км. А якщо вдатися до порівнянь, то 65% будівництва лісових доріг на теренах усього ЛОУЛМГ припадає саме на Сколівський держлісгосп.
 Найбільше лісових доріг на теренах ДП "Сколівське лісове господарство" цьогоріч збудовано у Козівському лісництві (1,3 км). Трохи менше — у Труханівському (1,2 км) та Верхньосиньовидненському (1,0 км). Решта відтинків — менше 1 кілометра.
 Вибірковий спосіб рубок, який є пріоритетним у Європі та активно запроваджується на наших теренах, вимагає розгалуженої мережі лісових доріг. Окрім того, такі шляхи мають рекреаційне, мисливське та лісоохоронне значення. А серйозним доповненням до них має стати облаштування так званих трелювальних волоків — технічних коридорів-відгалужень при лісових дорогах, покликаних сприяти максимальному збереженню природи (молодих насаджень, рослинності тощо) під час трелювання лісу: техніка їздитиме тільки в межах коридору, а не по всій території рубки. Така практика успішно функціонує у західних країнах. 
 Окрім того, волоки не служать лише для одноразового використання: через 5 років вибіркові рубки на цій же території повторюватимуться. 
  Загалом лісові дороги у Сколівському держлісгоспі прокладаються, виходячи з розумного балансу лісівничих потреб та фінансових можливостей. Як відомо, ринок деревини цьогоріч обвалився. Ціни на лісопродукцію упродовж року довелося знижувати тричі, оскільки діє заборона на експорт, а на внутрішньому ринку покупців обмаль. Отож, як складеться фінансова ситуація в наступному році — спрогнозувати важко. Певним є тільки одне: лісові дороги будуть прокладатися у будь-якому випадку. А вже яких обсягах — питання економічної доцільності.
 
Руслан Шолупата,
провідний інженер
ДП "Сколівське ЛГ".
2012-2016р. Всі права на матеріали  цього сайту належать ДП "СКОЛІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО"

Дизайн: АйТі-Сколе

Design by Joomla 1.6 templates